INTERVIU: Law and order – Perspectiva învățământului universitar digitalizat, 19 februarie 2021, UMFST George Emil Palade Tg. Mureș

INTERVIU: Law and order – Perspectiva învățământului universitar digitalizat, 19 februarie 2021, UMFST George Emil Palade Tg. Mureș

YOUTUBE

Moderator: Conf. univ. dr. Nicolae Ploeșteanu

Invitat: Prof. univ. dr. Mihail Șandru, Profesor Honoris Causa al UMFST

INTERVIU: Law and order – Perspectiva învățământului universitar digitalizat, 19 februarie 2021, UMFST George Emil Palade Tg. Mureș

Moderator: Conf. univ. dr. Nicolae Ploeșteanu

Invitat: Prof. univ. dr. Daniel-Mihail Șandru, Profesor Honoris Causa al UMFST

YOUTUBE

Interviul emisiunii ”Law and order”, cu tema ”Perspectiva învățământului universitar digitalizat” l-a avut ca invitat pe Daniel-Mihail Șandru, Profesor Honoris Causa al UMFST, moderator fiind, ca de obicei, conf. univ. dr. Nicolae Ploeșteanu.

S-au discutat despre perspectivele învățământului universitar digtalizat mai ales în contextul României, având în vedere specializarea invitatului, respectiv protecția datelor. Utilizarea resurselor de transmitere prin internet, a video conferințelor are o fațetă pozitivă, aceea a conservări gândurilor, a păstrării acestora, dar și limite inerente, cum ar fi interacțiune slabă cu publicul, care se transformă în pătrățele, absența unei comunicări fine, a urmării vorbitorului, nu doar în vorbe dar și în gesturi și ton, care în mediul on-line, scad sensibil. Aceste interacțiuni on-line se aplică atât cursurilor universitare cât și conferințelor științifice. Vorbitorul din mediul on-line trebuie să-și controleze gesturile, cuvintele…

                Digitalizarea este un intrument care afectează relația dintre vorbitori, pozitivă sau nu. Supradoza de digitalizare va avea efect asupra vieților noastră? Sunt câteva exemple: în 2020 înainte de declanșarea pandemiei, Centrul de Studii de Drept European al Institutului de Cercetări Juridice ”Acad. Andrei Rădulescu” al Academiei  Române a organizat în partneriat cu Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” o conferință – Protecția și securitatea datelor în educația digitală – în care o parte din participanți erau la București, o parte la Târgu Mureș, fără să existe și alți participanți on-line. Este doar un exemplu, despre faptul că digitalizarea în mediul științific era necesară fără ca să fi intervenit aceste eveniment extraordinar, pandemia. Între timp, individualismul a crescut, fiecare vorbitor este în fața propriului instrument de transmitere a gândurilor sale, în propriul ”pătrățel”. Utilizarea tehnologiei se făcea și în alți ani, dar nu la scara de acum, prin eliminarea contactului dintre oameni. După pandemie, utilizarea internetului va scădea, dar vor fi utilizate resursele tehnologice. Oamenii nu sunt făcuți să transmită informații, care nu sunt cele mai importante pentru că sunt prezente peste tot, dezbaterea ideilor este foarte importantă.

                Discuțiile nu pot fi prea elaborate în mediulon-line, discuțiile față în față, prin natura lor sunt potrivite ființei umane. Personal, în pandemie, invitatul a participat doar la conferințele on-line obligatorii, fie că exista o tradiție a respectivei conferințe, fie că exista o obligație legală de participare. Partciparea cea mai interesantă a fost la Teatrul de vară, la seria de conferințe organizate de prof. Raul Felix Hodoș în cadrul ISLS 2020. În mediul on line, participanții s-au transfomat în utilizatori (care sunt utilizați în algoritmi) și trebuie să se revină la discuția utilă cercetării.

S-a discutat despre dialog și necesitatea ca activitatea de cercetare să fie diseminată. Dialogul trebuie să fie întreținut de persoane care au abilități în acest sens, dialogul fiind precum un foc, conferințele trebuie urmate de cuvaântul scris, aspectul video nefiind suficient.

Cercetarea și învățământul beneficiază de video-conferințe dar în măsuri diferite. Cercetarea prin utilizarea dezbaterii poate fi profitabilă participanților, uneori transmiterea informației este scopul întâlnirii. În domeniul învățământului, transmiterea informației trebuie să se facă astfel încât studenții să înțeleagă.

Utilizarea internetului are un scop clar, pertienent, cu un public care participă, rezultatul va putea să rămână. Fiecare, studenți și profesori, on line sau nu trebuie să fie mesagerii ideii de lucru bine făcut.

Interviul este disponibil pe youtube

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: