T-15/14, Simet / Comisia, hotararea din 3 martie 2016

T-15/14, Simet / Comisia, hotararea din 3 martie 2016
 
Ajutoare de stat – Compensația retroactivă pentru serviciu public acordată de autoritățile italiene – Servicii de transport interregional cu autocarul prestate în perioada 1987-2003 – Decizie prin care ajutorul este declarat incompatibil cu piața internă – Menținerea unei obligații de serviciu public – Acordarea unei compensații – Regulamentul (CEE) nr. 1191/69
 
129 Cu titlu introductiv, trebuie amintit că motivarea impusă la articolul 296 TFUE trebuie să fie adaptată naturii actului în cauză și trebuie să menționeze în mod clar și neechivoc raționamentul instituției care a emis actul, astfel încât să dea posibilitatea persoanelor interesate să ia cunoștință de temeiurile măsurii luate, iar instanței competente să își exercite controlul. Astfel, cerința motivării trebuie apreciată în funcție de împrejurările cauzei, în special de conținutul actului, de natura motivelor invocate și de interesul de a primi explicații propriu destinatarului actului sau altor persoane vizate în mod direct și individual de acesta. Nu este obligatoriu ca motivarea să specifice toate elementele de fapt și de drept pertinente, având în vedere că problema dacă motivarea unui act respectă condițiile impuse la articolul 296 TFUE trebuie să fie apreciată nu numai prin prisma modului de redactare, ci și în raport cu contextul său, precum și cu ansamblul normelor juridice care reglementează materia respectivă (Hotărârea Comisia/Sytraval și Brink’s France, punctul 117 de mai sus, EU:C:1998:154, punctul 63, Hotărârea din 22 iunie 2004, Portugalia/Comisia, C‑42/01, Rec., EU:C:2004:379, punctul 66, și Hotărârea din 15 aprilie 2008, Nuova Agricast, C‑390/06, Rep., EU:C:2008:224, punctul 79).
 
130 Pe de altă parte, în cadrul verificării respectării obligației de motivare, Tribunalul nu poate examina legalitatea pe fond a motivelor invocate de Comisie pentru a‑și justifica decizia. În consecință, în cadrul unui motiv întemeiat pe nemotivare sau pe insuficiența motivării, motivele și argumentele prin care se urmărește contestarea temeiniciei deciziei atacate sunt inoperante și lipsite de pertinență (Hotărârea din 15 iunie 2005, Corsica Ferries France/Comisia, T‑349/03, Rec., EU:T:2005:221, punctele 58 și 59).
 
131 În lumina acestor principii trebuie să se aprecieze dacă Comisia, în speță, și‑a respectat obligația de motivare.
 

Lasă un comentariu