…omul, pentru a reusi in viata, trebuie sa aiba o diploma…

„…azi m-am dus la coafeza mea; a muncit zi si noapte pentru ca fiica-sa sa termine cursul de sociologie. Fata a reusit sa termine facultatea si, dupa ce a batut la o groaza de usi, a reusit sa obtina de lucru ca secretara la o firma de ciment. Iar coafeza mea continua sa repete azi, foarte mandra „Fiica-mea are o diploma”. Majoritatea prietenilor tatalui meu au  diploma, la fel si si copiii lor. Asta nu inseamna ca au reusit sa lucreze in domeniul pe care si-l doreau – dimpotriva, au intrat si au iesit dintr-o universitate pentru ca cineva, intr-un moment in care universitatile pareau importante, a spus ca omul, pentru a reusi in viata, trebuie sa aiba o diploma. Si de asta nu mai exista excelenti, gradinari, anticari, pietrari, scriitori.”

Paulo Coelho, Vrajitoarea din Portabello, Editura Humanitas Fiction, 2014, p. 34

Lasă un răspuns

